mar
10
2022

F1B Standard i F1C Standard – przepisy techniczne 2022

Poniżej przepisy techniczne dotyczące kategorii F1B Standard i F1C Standard.
Zawody w tych klasach ruszają już w tym sezonie (pierwsze już w maju) i będą rozgrywane przy okazji organizacji PP 2022.


Regulamin kategorii F1B Standard

Parametry techniczne:

  1. Masa modelu, powierzchnia, jak również masa naciągu gumowego taka sama jak w przypadku modeli latających w F1B .
  2. W modelu może znajdować się tylko jedna linka która odpowiada za uruchomienie determalizatora.
  3. Zabronione jest stosowanie mechanizacji obsady (zmiana skoku śmigła, blokady łopat lub opóźnienia podczas startu), skrzydeł i statecznika pionowego. Podczas lotu można tylko raz zmienić położenie statecznika poziomego (determalizator).
  4. Do nakręcania naciągu gumowego można stosować wkrętarek ręcznych jak również elektrycznych.
  5. Dozwolone jest zastosowanie dowolnego wyłącznika – mechaniczny lub elektroniczny, który może sterować tylko jedną funkcją (determalizator). W modelu można zainstalować „radiodeter”, a także GPS lub inny nadajnik radiowy służący do odnajdywania modelu po wykonanym locie.
  6. Model można wykonać z dowolnego materiału.
  7. Oznakowanie modelu według obowiązujących przepisów w F1B.

2022 – Regulamin kategorii F1B Std:


Regulamin kategorii F1C Standard

Parametry techniczne:

  1. Masa modelu min. 800g. Obciążenie powierzchni 20-50g\dcm2.
    Skrzydła: zabrania się stosować jakichkolwiek zmian parametrów skrzydła podczas lotu, tzn. niedozwolona jest zmiana rozpiętości, wysklepienia profilu i kąta zaklinowania płata
  2. Silnik max. 2,5 cm3, zakaz stosowania jakichkolwiek przedłużeń wydechu, gardziel gaźnika o średnicy max. ø 4 mm, śmigło osadzone bezpośrednio na wale \zakaz stosowania reduktora\, czas pracy silnika max. 4 sekundy.
    Paliwo standard – olej i metanol, bez nitrometanu.
  3. Podczas lotu przed uruchomieniem „determalizatora” dozwolona jest tylko jedna zmiana ustawienia steru kierunku i statecznika poziomego, czyli z pozycji w locie silnikowym na położenie właściwe do lotu szybowego.
  4. Dozwolone jest zastosowanie dowolnego wyłącznika – mechaniczny lub elektroniczny. W modelu można zainstalować „radiodeter”, a także GPS lub inny nadajnik radiowy służący do odnajdywania modelu po wykonanym locie.
  5. Model można wykonać z dowolnego materiału.
  6. Oznakowanie modelu według obowiązujących przepisów w F1C.

2022 – Regulamin kategorii F1C Std: Pobierz PDF

1 komentarz+ Dodaj Komentarz

  • To dopiero-mam taką nadzieje początek ‚standardów’..Po sezonie na pewno będą jakieś uwagi które być może będą uwzględnione.Już dziś zapraszam do dyskusji.Nadmieniam,że LOTTO GRAND PRIX POLSKI,które odbędzie się 6 sierpnia w Pile również zostanie rozegrane w ww.klasach.Pozdrawiam wszystkich,którzy chcą latać za małe pieniądze.W końcu instruktorzy będą mieli możliwość zaprezentowania swoich wychowanków przy małym nakładzie środków finansowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.
Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  Podpis *

   E-mail *

   Strona

Dbaj o to, by komentarz był wartościowy. Komentarze obraźliwe, wulgarne będą usuwane.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com