mar
10
2022
10
2022
F1B Standard i F1C Standard – przepisy techniczne 2022
Napisane przez Michał Słyś
1 komentarz
Poniżej przepisy techniczne dotyczące kategorii F1B Standard i F1C Standard.
Zawody w tych klasach ruszają już w tym sezonie (pierwsze już w maju) i będą rozgrywane przy okazji organizacji PP 2022.
Regulamin kategorii F1B Standard
Parametry techniczne:
- Masa modelu, powierzchnia, jak również masa naciągu gumowego taka sama jak w przypadku modeli latających w F1B .
- W modelu może znajdować się tylko jedna linka która odpowiada za uruchomienie determalizatora.
- Zabronione jest stosowanie mechanizacji obsady (zmiana skoku śmigła, blokady łopat lub opóźnienia podczas startu), skrzydeł i statecznika pionowego. Podczas lotu można tylko raz zmienić położenie statecznika poziomego (determalizator).
- Do nakręcania naciągu gumowego można stosować wkrętarek ręcznych jak również elektrycznych.
- Dozwolone jest zastosowanie dowolnego wyłącznika – mechaniczny lub elektroniczny, który może sterować tylko jedną funkcją (determalizator). W modelu można zainstalować „radiodeter”, a także GPS lub inny nadajnik radiowy służący do odnajdywania modelu po wykonanym locie.
- Model można wykonać z dowolnego materiału.
- Oznakowanie modelu według obowiązujących przepisów w F1B.
2022 – Regulamin kategorii F1B Std:
Regulamin kategorii F1C Standard
Parametry techniczne:
- Masa modelu min. 800g. Obciążenie powierzchni 20-50g\dcm2.
Skrzydła: zabrania się stosować jakichkolwiek zmian parametrów skrzydła podczas lotu, tzn. niedozwolona jest zmiana rozpiętości, wysklepienia profilu i kąta zaklinowania płata - Silnik max. 2,5 cm3, zakaz stosowania jakichkolwiek przedłużeń wydechu, gardziel gaźnika o średnicy max. ø 4 mm, śmigło osadzone bezpośrednio na wale \zakaz stosowania reduktora\, czas pracy silnika max. 4 sekundy.
Paliwo standard – olej i metanol, bez nitrometanu. - Podczas lotu przed uruchomieniem „determalizatora” dozwolona jest tylko jedna zmiana ustawienia steru kierunku i statecznika poziomego, czyli z pozycji w locie silnikowym na położenie właściwe do lotu szybowego.
- Dozwolone jest zastosowanie dowolnego wyłącznika – mechaniczny lub elektroniczny. W modelu można zainstalować „radiodeter”, a także GPS lub inny nadajnik radiowy służący do odnajdywania modelu po wykonanym locie.
- Model można wykonać z dowolnego materiału.
- Oznakowanie modelu według obowiązujących przepisów w F1C.
2022 – Regulamin kategorii F1C Std:
To dopiero-mam taką nadzieje początek ‚standardów’..Po sezonie na pewno będą jakieś uwagi które być może będą uwzględnione.Już dziś zapraszam do dyskusji.Nadmieniam,że LOTTO GRAND PRIX POLSKI,które odbędzie się 6 sierpnia w Pile również zostanie rozegrane w ww.klasach.Pozdrawiam wszystkich,którzy chcą latać za małe pieniądze.W końcu instruktorzy będą mieli możliwość zaprezentowania swoich wychowanków przy małym nakładzie środków finansowych.